ISTIMEWA MINGGU INI JIMAT RM30 UNTUK ELKEN SPIRULINA 500 TABLETS

ISTIMEWA MINGGU INI JIMAT RM30 UNTUK ELKEN SPIRULINA 500 TABLETS
harga biasa RM171. Minggu ini hanya RM141. Untuk seorang pelanggan sahaja. Cepat!

Selling and Sharing. Sambil membeli-belah sambil kita bercerita, berkongsi pengalaman dan pengetahuan.

Thursday, July 22, 2010

UNTUK MAMA


Rabu lepas aku ke Hospital Pakar Perdana, mengambil ubat untuk Mama bagi tempoh sebulan. Rutin bulanan sebenarnya. Kalau mama tak ada sebarang komplikasi memang ubat-ubat yang biasa diambilnyaboleh diteruskan. Tapi kalau Mama ada masalah, terpaksalah bersusah sikit bawa Mama jumpa doktor.

Dah hampir sebulan mama dibenarkan pulang selepas hampir tiga minggu di rawat di hospital. Alhamdulillah, kali ini pun Mama melepasi saat-saat kritikalnya. Masa nak balik dulu doktor menjangkakan mama perlu dibawa balik bersama rice tube. Tak boleh makan macam biasa bila Mama disahkan diserang mild stroke sekali lagi dan menghadapi masalah untuk menelan makanan. Inilah keadaan mama masa di hospital. Sayu hati tengok mama dengan rice tube, oksigen. Luluh jiwa lihat penderitaan Mama.


Tapi ternyata Allah makbulkan doa kami. Di luar jangkaan doktor Rice Tube pada Mama boleh ditanggalkan dan Mama boleh makan seperti biasa. Cuma kena pastikan makanan untuk mama adalah lembut dan senang dihadam. Mungkin juga berkat ikhtiar kami mencuba pelbagai penawar lain untuk Mama selain ubat-ubatan hospital. Apa pun sekalung budi dan terima kasih tak terhingga buat Doktor Munawir yang sejak sekian lama merawat Mama. Dia memang seorang doktor yang sangtat prihatin.

Sekarang Mama di rumah. Keadaannya stabil. Tapi Mama perlukan perhatian rapi. Perlukan sokongan dan sentiasa ditunjukkan kasih sayang. Aku redha menjaga Mama. Tidak sedikit pun aku rasa terbeban untuk menguruskan Mama. Alhamdulillah anak-anakku yang masih kecil itu juga sangat prihatin pada Mama.

Setiap saat aku berdoa semoga Allah sentiasa memberikan aku kekuatan dan ketabahan untuk menjaga Mama. Untuk menjaga Papa juga yang kebelakangan ini semakin uzur. Moga Allah sentiasa melapangkan pintu reezekiku untuk dapat kuberikan yang etrbaik buat Mama dan Papa. Terima kasih Ya Allah kerana masih memberikan aku peluang untuk terus berbaktik kepada Mama dan Papa.



Catatan: Aku bukan peminat Dikir Barat, tapi wording Dikir Barat ni cukup menusuk.

1 comment:

  1. moga lekas sembuh! sob dah cuba kasiat susu kambing etawa? Kata orang bagus tuk kesihatan>

    ReplyDelete

syukran

sudi mengikuti Dunia TashQash. Terima kasih...

Aksi Kenangan

Renung-renungkan....

Tasya and Aqash bela hamster la pulak...